TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Konferencia-részvétel


MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac

Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága és a Tárki-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. három részes szakmai műhelykonferencia-sorozatának harmadik eseményén a szakképzés és a munkaerőpiac összehangolásának kérdéseivel, majd a szakképzés oktatási rendszert érintő kihívásaival foglalkoztak a megjelent szakértők. A teljes összefoglaló anyag itt olvasható.

Előadások, hozzászólások

Lannert Judit: Szelekciós problémák a szakképzésben és ennek következményei

Lannert Judit szerkesztett előadása

Köllő János: Az úgynevezett szakmunkáshiánytól az úgynevezett duális képzésig

Fehérvári Anikó: A magyarországi szakképzés a legfrissebb kutatási adatok tükrében

Fazekas Károly: Az oktatás és a gazdaság kapcsolata

Szilágyi János: A gazdálkodó szervezetek elvárásai a szakmunkásképzéssel szemben

Pokorni Zoltán szerkesztett előadása


A sajtóban megjelent anyagok

Balla István cikke az fn.hu-n: Lehetne sikeres is a magyar iskola

Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac - cikk a Kölöknet oldalán

 

Kapcsolódó szakmai anyagok

100 000 szó a szakiskoláról

Fehérvári (szerk): Szakképzés és lemorzsolódás (A kutatás a Munkaerőpiaci Alap, az OKM és az NSZFI támogatásával készült.)

Mártonfi György: Egy modernizációs folyamat kérdőjelei: a TISZK-ek, EDUCATIO, 2010/4.

Fehérvári Anikó-Tomasz Gábor: Fiatalok szakmaszerzés után, Szakképzési Szemle, 2011/1. 42-55. o.

A középfokú szakképző intézményrendszer átalakulása a 2007 nyári törvénymódosítás után

Lannert Judit előadása a szakképzés helyzetéről a LIFE rendezvényén

 

Tímár János Professor Emeritus utólagos, írásbeli hozzászólása a témához

vissza  


hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu