TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Konferencia-részvétel


MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás

A szakmai műhelykonferencia-sorozat második rendezvényét az oktatásirányítás által előterjesztett pedagógus életpályamodell megvitatásának, a szükséges szakmai és finanszírozási feltételrendszer áttekintésének szentelték az esemény szervezői. Az előadások alapján elmondható, hogy az életpályamodell szükségességéről konszenzus van mind a döntéshozók, mind a kutatók oldalán, ugyanakkor eltérőek azok a javaslatok, amelyek az oktatási rendszer megújításának módjára, a már pályán lévő és a jövőben arra készülő pedagógusok ösztönzésére és szelekciójára vonatkoznak. A legfontosabb kérdésnek az tűnik, hogy a szűkre szabott források figyelembe vétele mellett, hogyan valósítható meg egy olyan pályamodell bevezetése, amely a már pályán lévőket motiválhatja, a tehetséges fiatalokat a pályára csábíthatja és mindezzel hozzájárul az oktatás minőségének javításához.

A teljes összefoglaló anyag itt olvasható.
 

Előadások, hozzászólások:

Hoffmann Rózsa: Pedagógus életpályamodell Magyarországon

Lannert Judit: A pedagógus életpályamodell a hazai és nemzetközi tények tükrében

Semjén András: Oktatásfinanszírozás - nemzetközi trendek és hazai tapasztalatok

Pokorni Zoltán: Pedagógus életpálya, oktatásfinanszírozás

Varga Júlia: Pedagógus életpálya

Falus Iván: Pedagógus életpályamodell pedagógiai nézőpontból

 

A sajtóban megjelent anyagok:

Ónody-Molnár Dóra: Orbán dönt majd a Pokorni-Hoffmann vitában - cikk a nol.hu oldalon

Balla István: Hoffmann életpályája is bukhat - cikk az fn.hu oldalon

MNO-KA: Pálinkás: Releváns teljesítményhez kell kötni az előmenetelt - cikk az mno.hu oldalon

Végh Györgyi: Pedagóguséletpálya-modell és oktatásfinanszírozás - cikk a Fővárosi Oktatási Portál oldalán

Varga Betti: Tömeges béremelés, verseny nélkül? A Hoffmann-Pokorni vita újabb menete - cikk a komment.hu-n

Pedagógusok és oktatásfinanszírozás - összegzés a Kölöknet oldalán

Varga Júlia: Holnapután, kiskedden - Mit ígér a pedagóguséletpálya-modell? - cikk a Magyar Narancsban

Kapcsolódó szakmai anyagok:

A Pedagógus 2010 kutatás zárótanulmánya

A második McKinsey jelentés

A közoktatás finanszírozásának lehetséges megoldásai - Tárki-Tudok kutatási zárójelentés, 2010.

A teljesítményalapú pedagógusbérezés nemzetközi tapasztalata - Lannert Judit, 2008.

Az OFSTED brit tanügyi felügyelet mőködése - Sinka Edit, 2008.

Strong performers and successful reformers in education, part 1.

Strong performers and successful reformers in education, part 2.

The Cost of Low Educational Achievement in the European Union - Analytical Report for the European Commission prepared by the European Expert Network on Economics of Education (EENEE)

The Costs of School Failure. A Feasibility Study - Analytical Report for the European Commission
prepared by the European Expert Network on Economics of Education (EENEE)

vissza  


komment

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

KOMMENTEK   (2 komment)
2011-03-19 10:02
palur@dfg.sulinet.hu
Lannert Judit: A pedagógus életpályamodell a hazai és nemzetközi tények tükrében
Gondolatai nem tükrözik a pedagógustársadalom jelenlegi helyzetének alapos ismeretét, a lehetséges "két úttal" kapcsolatos következtetésése leegyszerűsítése a problémának, szerintem nem megalapozott.
2011-04-15 11:44
Lannert Judit
Kedves Palur! Kommentjében nem tér ki arra, hogy miért nem tekinti az előadás üzenetét megalapozottnak. Egy előadás, az időkorlátok miatt sem alkalmas a bonyolultabb összefüggések hosszas taglalására. Ehhez javaslom, olvassa el az általunk javasolt írásokat. Természetesen a két lehetséges útnak lehetnek különböző variánsai, de azt gondolom, a múlt hibái és a pedagógustársadalomról szóló reprezentatív (bár nem sok) kutatás eredményei mind azt mutatják, hogy a pedagógustársadalom és foglalkoztatás strukturális átalakítása nélkül lehetetlen számottevő javulást elérni a bérezésükben. Az anyagi elismerés hiánya pedig bizonyíthatóan kontraszelekciót okoz. A leegyszerűsítés néha segít abban, hogy letisztuljanak az álláspontok és tényleg arról tudjunk beszélni, ami a lényeg.
hírek

Új Kreatív Partnerség könyv

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

média-jelenlét

A kreatív partnerség programról írtak a Marie Claire-ben

A cikk itt olvasható.


A drog és az iskola felelőssége

A szegregátumban élő általános iskolások drogfogyasztását felmérő kutatásunk eredményeit foglalja össze egy bizonyos aspektusból Lannert Judit Tanulópénz blogjának új bejegyzése, ami a Kölöknet oldalon is olvasható.


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu