TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Konferencia-részvétel


MIT MONDANAK A TÉNYEK? - AZ ÚJ KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY KÜSZÖBÉN

Szakmai műhelysorozat az MTA KEB és a TÁRKI-TUDOK szervezésében

2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás

A szakmai műhelykonferencia-sorozat második rendezvényét az oktatásirányítás által előterjesztett pedagógus életpályamodell megvitatásának, a szükséges szakmai és finanszírozási feltételrendszer áttekintésének szentelték az esemény szervezői. Az előadások alapján elmondható, hogy az életpályamodell szükségességéről konszenzus van mind a döntéshozók, mind a kutatók oldalán, ugyanakkor eltérőek azok a javaslatok, amelyek az oktatási rendszer megújításának módjára, a már pályán lévő és a jövőben arra készülő pedagógusok ösztönzésére és szelekciójára vonatkoznak. A legfontosabb kérdésnek az tűnik, hogy a szűkre szabott források figyelembe vétele mellett, hogyan valósítható meg egy olyan pályamodell bevezetése, amely a már pályán lévőket motiválhatja, a tehetséges fiatalokat a pályára csábíthatja és mindezzel hozzájárul az oktatás minőségének javításához.

A teljes összefoglaló anyag itt olvasható.
 

Előadások, hozzászólások:

Hoffmann Rózsa: Pedagógus életpályamodell Magyarországon

Lannert Judit: A pedagógus életpályamodell a hazai és nemzetközi tények tükrében

Semjén András: Oktatásfinanszírozás - nemzetközi trendek és hazai tapasztalatok

Pokorni Zoltán: Pedagógus életpálya, oktatásfinanszírozás

Varga Júlia: Pedagógus életpálya

Falus Iván: Pedagógus életpályamodell pedagógiai nézőpontból

 

A sajtóban megjelent anyagok:

Ónody-Molnár Dóra: Orbán dönt majd a Pokorni-Hoffmann vitában - cikk a nol.hu oldalon

Balla István: Hoffmann életpályája is bukhat - cikk az fn.hu oldalon

MNO-KA: Pálinkás: Releváns teljesítményhez kell kötni az előmenetelt - cikk az mno.hu oldalon

Végh Györgyi: Pedagóguséletpálya-modell és oktatásfinanszírozás - cikk a Fővárosi Oktatási Portál oldalán

Varga Betti: Tömeges béremelés, verseny nélkül? A Hoffmann-Pokorni vita újabb menete - cikk a komment.hu-n

Pedagógusok és oktatásfinanszírozás - összegzés a Kölöknet oldalán

Varga Júlia: Holnapután, kiskedden - Mit ígér a pedagóguséletpálya-modell? - cikk a Magyar Narancsban

Kapcsolódó szakmai anyagok:

A Pedagógus 2010 kutatás zárótanulmánya

A második McKinsey jelentés

A közoktatás finanszírozásának lehetséges megoldásai - Tárki-Tudok kutatási zárójelentés, 2010.

A teljesítményalapú pedagógusbérezés nemzetközi tapasztalata - Lannert Judit, 2008.

Az OFSTED brit tanügyi felügyelet mőködése - Sinka Edit, 2008.

Strong performers and successful reformers in education, part 1.

Strong performers and successful reformers in education, part 2.

The Cost of Low Educational Achievement in the European Union - Analytical Report for the European Commission prepared by the European Expert Network on Economics of Education (EENEE)

The Costs of School Failure. A Feasibility Study - Analytical Report for the European Commission
prepared by the European Expert Network on Economics of Education (EENEE)

vissza  


komment

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

KOMMENTEK   (2 komment)
2011-03-19 10:02
palur@dfg.sulinet.hu
Lannert Judit: A pedagógus életpályamodell a hazai és nemzetközi tények tükrében
Gondolatai nem tükrözik a pedagógustársadalom jelenlegi helyzetének alapos ismeretét, a lehetséges "két úttal" kapcsolatos következtetésése leegyszerűsítése a problémának, szerintem nem megalapozott.
2011-04-15 11:44
Lannert Judit
Kedves Palur! Kommentjében nem tér ki arra, hogy miért nem tekinti az előadás üzenetét megalapozottnak. Egy előadás, az időkorlátok miatt sem alkalmas a bonyolultabb összefüggések hosszas taglalására. Ehhez javaslom, olvassa el az általunk javasolt írásokat. Természetesen a két lehetséges útnak lehetnek különböző variánsai, de azt gondolom, a múlt hibái és a pedagógustársadalomról szóló reprezentatív (bár nem sok) kutatás eredményei mind azt mutatják, hogy a pedagógustársadalom és foglalkoztatás strukturális átalakítása nélkül lehetetlen számottevő javulást elérni a bérezésükben. Az anyagi elismerés hiánya pedig bizonyíthatóan kontraszelekciót okoz. A leegyszerűsítés néha segít abban, hogy letisztuljanak az álláspontok és tényleg arról tudjunk beszélni, ami a lényeg.
hírek


Művészek és tanárok együttműködése - Országos kulturális fórum Bukarestben

Németh Szilvia október 27-én fő előadóként vett részt a román Culture and Education szervezet által szervezett országos fórumon, melynek fő témája a művészek és pedagógusok iskolai együttműködése volt az oktatás színvonalának növelése érdekében, valamint kiemelt  figyelem irányult a hátrányos helyzetű térségek tanulóinak motiváció-növelési, és kompetenciafejlesztési lehetőségeire. 

Németh Szilvia a fórumon részletesen bemutatta a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség programjának Gyergyóremetén működő projektjét, valamint a további fejlesztési lehetőségeket,

melyeket az OECD kreativitásfejlesztési 

programjában való részvétel kínált.  

A teljes program itt található:

 http://culturaineducatie.ro/forumulcie-2017/program/


Kiállítás nyílik a Kreatív Partnerség és a Ludwig Múzeum közös iskolai projektjének keretében

A tavaszi félévben a Ludwig Múzeum művészei bekapcsolódtak a T-Tudok Kretaív Partnerség projektjébe, és a diákokkal együtt tanultak és alkottak az osztálytermekben! 


T-Tudok a PISA 2015 konferencián Szlovákiában

Németh Szilvia, a T-Tudok igazgatója is előad a jövő héten Pozsonyban szervezett Our tower of education will stand or fall? című PISA konferencián, ahol a kreativitás és kritikai gondolkozás szerepéről fog beszélni, és arról, hogyan fejleszthetők ezek a képességek az oktatásban. A konferenciát a  Hanns-Seidel Alapítvány és a Bél Mátyás Intézet szervezi.


Megjelent a Public Education in Hungary: Facts and Figures 2014/2015 kötet

A Public Education in Hungary: Facts and Figures címet viselő angol nyelvű kiadvány azt a célt szolgálja, hogy a külföldi érdeklődők (szakemberek és újságírók) megismerkedhessenek a hazai oktatásügy alapvető tényeivel

Kattintson ide a teljes kiadványért!


Kreatív Partnerség programindító művész és tanártréning Gyergyóremetén

Paul Collard a Creativity, Culture and Education (CCE) igazgatója és Németh Szilvia a T-TUDOK Zrt. ügyvezető igazgatója 2016.szeptember 27.-étől október 4.-éig Kreatív Partnerség programindító művész és tanártréninget tartottak a   gyergyóremetei Fráter György Általános Iskolában. 


”The International Conference on the Fostering and Development of Talent”

Németh Szilvia, a T-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Zrt. ügyvezető igazgatója 2016. szeptember 13.-án előadást tartott a ”The International Conference on the Fostering and Development of Talent” elnevezésű nemzetközi konferencián Pozsonyban. A szekcióban kiemelt figyelmet kapott a T-TUDOK Zrt. által adaptált Kreatív Partnerség Magyarország program sikere.

média-jelenlét


Tanulópénz: Elindult Lannert Judit oktatáskutató blogja!

Oktatáskutatóként létezem majdnem harminc éve. Blogomban aktuális problémákat boncolgatok a tények segítségével. Mindig is nagyon érdekelt, hogy mi miért történik, és hogyan lehetne jobban csinálni. Tanulni ugyanis nagyon jó dolog, de mintha a mai iskola éppen el akarná venni a kedvünket tőle. Remélem ezzel a bloggal egy kicsit hozzájárulhatok ahhoz, hogy újra ráérezzünk a tanulás örömére és a hibáinkból is tanulva ne fizessünk túl sok tanulópénzt.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu