TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Szakirodalmi ajánló


Fejleszthető-e a tanulók kreativitása a mai magyar iskolában?


A pécsi kreatív partnerség matematika pilot programjának bemutatása

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!




PISA adatok használata és értelmezése a módszertani kritikák tükrében

Az Educatio oktatáskutatási folyóiratának 2015. évi nyári száma a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérésekkel foglalkozik. A kötetben megtalálható Lannert Judit tanumánya is, amely rövidített változata egy hosszabb verziónak, ami itt olvasható.




A közoktatás indikátorrendszere 2015

Az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetének kutatói által készített kötet átfogó képet nyújt a hazai közoktatási rendszer eredményességéről, az azt alakító belső folyamatokról, és külső környezeti változásokról. A kötetben szereplő indikátorok felölelik az egész közoktatási rendszert, az óvodai, általános iskolai ellátástól kezdve a középiskolai és a nappali rendszerű középfokú szakképzésig.




Hatások és különbségek

Mi alakítja a diákok teljesítményét a matematika vagy a szövegértés terén? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.




Fehér könyv a közoktatásról

A Bajnai Gordon által alapított Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szakmai műhelyében- a Magyar Pedagógiai Társaság közreműködésével- elkészült a magyar oktatásügy Fehér Könyve. A dokumentum az érintettek és hozzáértők bevonásával készült, melyet 2013. május 6-án mutattak be egy konferencia keretében, melyet fél éves szakmai előkészítő munka előzött meg. 




Országos előrejelzés a fiatal népesség várható iskolai végzettségére vonatkozóan 2020-ig

Hermann Zoltán és Varga Júlia a szülők és a fiatalok iskolázással kapcsolatos magatartása és az oktatási
trendek és oktatáspolitikai változások figyelembevételével kidolgozott egy modellszámítási eljárást (ISMIK),
amelynek alapján megbecsülhető 2020-ig a különböző szintű iskolai végzettségű felnőtt népesség létszáma. - Kádárné Fülöp Judit összefoglalója




How the world’s most improved school systems keep getting better

A második McKinsey Jelentés.




How the world?s most improved school systems keep getting better

második McKinsey jelentés




ZÖLD KÖNYV


A magyar közoktatás megújításáért 2008

Megjelent az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal munkáját összegzőZÖLD KÖNYVA magyar közoktatás megújításáért 2008című kiadvány.




A McKinsey cég jelentése arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében

2007. szeptemberében a McKinsey tanácsadó cég összegző jelentést adott ki arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Az adatokat elemezve arra jutottak, hogy önmagában az oktatásra fordított összegek nagysága ezt nem magyarázza, sőt.




hírek

Új Kreatív Partnerség könyv

Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

média-jelenlét

A kreatív partnerség programról írtak a Marie Claire-ben

A cikk itt olvasható.


A drog és az iskola felelőssége

A szegregátumban élő általános iskolások drogfogyasztását felmérő kutatásunk eredményeit foglalja össze egy bizonyos aspektusból Lannert Judit Tanulópénz blogjának új bejegyzése, ami a Kölöknet oldalon is olvasható.


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu