TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Indikátorok


A magyar közoktatás számokban: Facts and Figures 2014/2015 kötet

Az alapvető, lényegében statikus, évről-évre lekérdezett adatok az Oktatási Hivatal adatbázisaiban megtalálhatók. A kiadvány szerkesztői ezekből az adatokból válogattak, kiegészítve a volumen adatokat néhány egyszerű mutatóval. Tapasztaljuk, hogy ezek az egyszerű mutatók is – több éves összehasonlításban – nagyon is élő problémákra világítanak rá, vagyis a trendek követése az oktatáspolitika számára igen fontos jelzéseket ad.

A kiadvány első változata a TÁMOP 3.1.8 program keretében, az Oktatási Hivatal megrendelésére készült el 2015. januárjára. Ezt a változatot az Oktatási Hivatal saját igényeinek megfelelően más formátumban a honlapján közölte – bár nem kézenfekvő helyen. Jelen kiadvány második, átdolgozott kiadásnak tekinthető annyiban, hogy a szerkesztő az első változatban közölt adatokat újabb (2014-es) adatokkal egészítette ki. Továbbá el kellett hagyni néhány indikátort, mivel újabb adatok már nem voltak hozzáférhetők, vagy változtak az eredeti definíciók. Néhány esetben új mutatókkal, ábrákkal egészítettük ki a kötetet.

Általános probléma volt, hogy a felsőoktatási adatokhoz nem fértünk hozzá abban a formában, ahogyan szükség lett volna rájuk, egyes közoktatási mutatókat pedig, amelyek előállítását a kiadvány első változatában a projekt keretében megfinanszírozta a megrendelő, már nem tudtunk előállítani. Ezek utoljára a Közoktatási rendszer indikátorai 2015 c. kötetben jelentek meg, amit az MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézete adott ki saját honlapján.

A kiadványról az Eduline is írt:

http://eduline.hu/kozoktatas/2016/11/3/Ismeretlen_tenyek_a_magyar_oktatasrol_QVAI23

vissza  


hírek


Művészek és tanárok együttműködése - Országos kulturális fórum Bukarestben

Németh Szilvia október 27-én fő előadóként vett részt a román Culture and Education szervezet által szervezett országos fórumon, melynek fő témája a művészek és pedagógusok iskolai együttműködése volt az oktatás színvonalának növelése érdekében, valamint kiemelt  figyelem irányult a hátrányos helyzetű térségek tanulóinak motiváció-növelési, és kompetenciafejlesztési lehetőségeire. 

Németh Szilvia a fórumon részletesen bemutatta a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség programjának Gyergyóremetén működő projektjét, valamint a további fejlesztési lehetőségeket,

melyeket az OECD kreativitásfejlesztési 

programjában való részvétel kínált.  

A teljes program itt található:

 http://culturaineducatie.ro/forumulcie-2017/program/


Kiállítás nyílik a Kreatív Partnerség és a Ludwig Múzeum közös iskolai projektjének keretében

A tavaszi félévben a Ludwig Múzeum művészei bekapcsolódtak a T-Tudok Kretaív Partnerség projektjébe, és a diákokkal együtt tanultak és alkottak az osztálytermekben! 

média-jelenlét


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu