TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Képzés


Munkaerő-piaci felmérés a Budapesti Corvinus Egyetem által kidolgozandó humánszolgálati képzési programokhoz

A kutatás célja az volt, hogy javaslatokat tegyen a BCE Társadalomtudományi és Közgazdaságtudományi Karjainak együttműködésében 2010 májusa és 2011 szeptembere között, a TÁMOP 4.1.2. programja keretében, mesterképzés során felvehető humánszolgálati szakirány képzési céljainak, valamint a fejlesztendő tudás és készségek területeinek kidolgozására.

A kutatás során többféle módszerrel is vizsgáltuk egy leendő humánszolgálati szakirány iránti igényeket. Első lépésként fókuszcsoportos kompetenciaműhelyt szerveztünk, melynek alapján a további kutatás számára megfigyelési eszközöket készítettünk. Strukturált telefonos interjúkat vettünk fel mintegy 160 fő körében, valamint megadott szempontok szerint kiválasztott 20 jó gyakorlat egész napos megfigyelését is elvégeztük. Ez utóbbit kiegészítette egy 360 fokos elemzés is, valamint interjúkat is készítettünk. Felmérésünk egyik eredménye, hogy a feladatkörök és kompetenciák sokkal inkább csoportosultak aszerint, hogy állami vagy piaci szereplőről van szó, mint aszerint, hogy milyen területen dolgozik (oktatás, kultúra, szociálpolitika) az illető. A civil, egyházi és munkaügyi szervezetek inkább kliensközpontúnak, míg az önkormányzati szereplők sokkal inkább intézményközpontúnak tekinthetők. Lannert Judit a kutatás eredményeit összegző prezentációja itt tekinthető meg. A teljes zárótanulmány pedig itt olvasható.

vissza  


hírek


Művészek és tanárok együttműködése - Országos kulturális fórum Bukarestben

Németh Szilvia október 27-én fő előadóként vett részt a román Culture and Education szervezet által szervezett országos fórumon, melynek fő témája a művészek és pedagógusok iskolai együttműködése volt az oktatás színvonalának növelése érdekében, valamint kiemelt  figyelem irányult a hátrányos helyzetű térségek tanulóinak motiváció-növelési, és kompetenciafejlesztési lehetőségeire. 

Németh Szilvia a fórumon részletesen bemutatta a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség programjának Gyergyóremetén működő projektjét, valamint a további fejlesztési lehetőségeket,

melyeket az OECD kreativitásfejlesztési 

programjában való részvétel kínált.  

A teljes program itt található:

 http://culturaineducatie.ro/forumulcie-2017/program/


Kiállítás nyílik a Kreatív Partnerség és a Ludwig Múzeum közös iskolai projektjének keretében

A tavaszi félévben a Ludwig Múzeum művészei bekapcsolódtak a T-Tudok Kretaív Partnerség projektjébe, és a diákokkal együtt tanultak és alkottak az osztálytermekben! 

média-jelenlét


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu